Eräänä päivänä minä toin kirjavarastoa edeltävään huoneeseen pelastusrenkaan ja jalkapallon, joka on kooltansa kolmonen. Olin saanut ne kesällä Etelämantereelta. Himmu ei ensiksi halunnut niitä sieltä mukaan, mutta kun minä kerroin hänelle kahdesta uudesta harrastuksestani, niin Himmu myöntyi ottamaan ne mukaamme.

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Minä nimittäin olen perustamassa jalkapallojoukkuetta nimeltä Murokas. Siellä joukkueessa on jo Himmu, minä ja keinuhevonen Riuska, mutta me tarvitsemme sinne kipeästi uusia jäseniä.  Sinne pääsisivät vain ne, jotka eivät pelkää lohikäärmeitä ja ovat eläimiä. Ei tarvitse osata yhtään jalkapalloa, mutta mieluista olisi, että tietäisi ainakin sen, että jalkapalloa pelataan jaloilla eikä käsillä. Olisi hyvä tietää myös, että jalkapallossa saattaa sattua loukkaantumisia.

 

Mutta nyt siihen toiseen asiaan, joka on pelastusrengas. Se otettiin mukaan ensiksikin sen vuoksi, koska minä en osaa uida.  Toinen syy on se, että siinä lukee Murokas. Kolmas syy on se, että minä harrastan hengenpelastusta. No ei se kuitenkaan haittaa, että minä en osaa uida, sillä minä heitän vaan sieltä laivasta sen pelastusrenkaan, koska minä olen tosi hyvä heittämään kaikenlaista.